søndag 24. november 2013

Kulltegning.

I denne oppgaven skulle vi male selvportrett med Edvard Munch sitt skrik som utgangspunkt. Vi skulle først ta et bildet der vi skulle skrike med kun lys på den ene siden av ansiktet, slik at den andre siden var skyggelagt



Etter å ha printet bildet ut i svart/hvitt tegnet jeg et rutenett på selve fotoet, jeg begynte med nesen og deretter øynene og munnen, tilslutt ansiktet.
Jeg tegnet først en forsiktig skisse av ansiktet med en svak blyant, der jeg fulgte nøye rutenettet.


Jeg brukte kullblyant til å tegne ansiktet og de ulike detaljene, og kullstift til håret.
jeg var litt nøyere på siden som lyset kommer på, siden det er denne som er synelig. derfor ser tegningen litt rar ut før jeg begynner med skyggeleggingen.


Til slutt kunne jeg begynne med skyggeleggingen. På de stedene som skulle være ekstra mørke måtte jeg først legge på et lag med skygge og deretter spraye på med fikserings spray ( her kan man også bruke hårspray hvis man ikke har fikseringsspray) også et lag  med skygge igjen, Dette måtte jeg gjøre i flere omganger til jeg fikk det så mørkt jeg ville ha det.


Her er det ferdige bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.