søndag 17. november 2013

Maleteknikker i bildeskapning

En liten film om hvordan man lager og bruker eggtempera
del 1 av dette arbeidskravet skulle vi jobbe med ulike malingstyper på ulike bunnmaterialer.  Jeg rotet rundt i skuffer og skap for å finne ulike materialer jeg kunne jobbe med, jeg fant ulike tegnepapir, canavas og stoff.
Så grunnet jeg de bunnmaterialene som trengte det, og jeg kunne sette i gang å prøve ut malingen.

Vi skulle jobbe med 5 ulike malemedium. Eggtempera som vi fikk fargestoff til på Høyskolen, Men kan kjøpes her. Gouashe som kan kjøpes her.
Akrylmaling, vannbasert oljemaling og akvarell maling som jeg kjøpte her.
 Vi malte 6 bilder med hver maling på forskjellige underlag, og deretter skulle vi velge hvilken av disse male mediumene vi ville jobbe videre med. Jeg valgte eggtempera.

Jeg skisset først opp motivet jeg ville male.







Deretter malte jeg bakgrunnen på canavas som jeg hadde grunnet med gesso.
Jeg la maskeringstape langs kanten på alle tre bildene slik at jeg skulle få en fin hvit ramme.




Etter at bakgrunnen var ferdig malt, skisset jeg blomstene på nytt og begynte å male motivene.
Her er de ferdige bildene.




















 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.